:: Nyhetssidan för RallycrossTill Rallycrossforumet Till Kalendrar rallycrosscuper

2022
1999200020012002200320042005200620072008
2009201020112012201320142015201620172018
2019 2020 2021 2022  

OBS! Här publiceras era pressutskick eller nyhetsbrev. Ja, allt ni vill ska nå ut, vare sig det är klubbinfo, teaminfo eller något annat av intresse. Är det något du vill ha med så maila till: maria@motorsportivarmland.nu

MiV är ju sidan som förmedlar allt NI vill få ut och läsa! Så välkommen att maila in din rapport!

Fia World Rallycross Championship 2022 FIA RX2e Championship 2022
Datum
Plats Land  
2-3/7 Höljes Sverige (Season Launch)
30-31/7 Nürburgring Tyskland  
13-14/8 Hell Norge  
3-4/9 Riga Lettland  
17-18/9 Montalegre Portugal  
8-9/10 Spa-Francorchamps Belgien  
TBC TBC TBC  

* Subject to track homologation
† Subject to COVID restrictions
All events remain subject to promoter agreement

Officiell hemsida
Datum
Plats Land  
2-3/7 Höljes Sverige Round 1
30-31/7 Nürburgring Tyskland Round 2
13-14/8 Hell Norge Round 4 *
3-4/9 Riga Lettland Round 5
8-9/10 Spa-Francorchamps Belgien Round 6

* Subject to track homologation
† Subject to COVID restrictions
All events remain subject to promoter agreement

Officiell hemsida
   
FIA European Championship 2022 FIA European Championship (Euro RX3)
Datum
Plats Land  
21-22/5 Nyirád Ungern Round 1 *
2-3/7 Höljes Sverige Round 2
13-14/8 Hell Norge Round 3
3-4/9 Riga Lettland Round 4
17-18/9 Montalegre Portugal Round 5 *
8-9/10 Spa-Francorchamps Belgien Round6

* Subject to track homologation
† Subject to COVID restrictions
All events remain subject to promoter agreement

Officiell hemsida
Datum
Plats Land  
21-22/5 Nyirád Ungern Round 1 *
18-19/6 TBC TBC Round 2
2-3/7 Höljes Sverige Round 3
30-31/7 Nürburgring Tyskland Round 4
13-14/8 Hell Norge Round 5 *
17-18/9 Montalegre Portugal Round 6 *

* Subject to track homologation
† Subject to COVID restrictions
All events remain subject to promoter agreement

Officiell hemsida
   
RallyX Nordic 2022 Rallycross-SM
14-15/5 Höljes Sverige Tävling 1 + 2
28-29/5 Kouvola Finland Tävling 3 + 4
8-10/7 Riga Lettland Tävling 5 + 6
23-24/7 Strängnäs Sverige Tävling 7
Officiell hemsida
Reservation för ändringar

 
   
 

 

» Rallycross januari - maj


22-05-19 Nitro Rallycross - NRX NEXT European Championship för Mikaela Åhlin-Kottulinsky
Mikaela kommer att komplettera sin Extreme E-säsong med en satsning i Nitro RX, i klassen NRX NEXT tillsammans med team JC.

"Mitt mål är att köra så mycket bil som möjligt, och när möjligheten öppnades upp för rallycross, speciellt med Joel och hans team JC tvekade jag inte en sekund" säger Mikaela.
2014 körde Mikaela en del tävlingar i just RX Lites, och där hon tillsammans med JC som bäst tog hem en 5:e plats under VM i Höljes.

Även förra året fick Mikaela testa på rallycross igen, då i form av Nitro RX i Florida i Side by Side klassen. Där kammade hon hem en första och andra plats och viljan att komma tillbaka till rallycrossen var ett faktum.

En kontakt med team JC som vunnit 2 VM guld (förar/team mästerskap), och så var planeringen i full fart inför 2022. "Jag ser väldigt mycket fram emot att få vara en del av Joels team igen, de har vuxit till ett av de största teamen och skördat fina framgångar sedan jag körde där sist.
För egen del blir det självklart en instegstrappa till rallycross, motståndet kommer vara tufft, men som alltid kommer jag göra mitt bästa och jag är väldigt taggad på denna nya utmaning" berättar Mikaela

Förutom att driva Mikaelas NRX Next European Championship satsning kommer JC tillsammans med Dreyer & Reinbold Racing också att driva FC1X bilar, där nyheten släpptes igår att hon kommer få teamkollegor som Andreas Bakkerud och Robin Larsson.

Teamchef Joel Christoffersson säger; "Jag känner Mikaela sedan hon körde Gokart, redan som 14-åring var jag mekaniker till henne vid några race så det skall bli kul att få samarbeta med Mikaela igen. Att hon kan köra bil vet vi och en av hennes stora fördelar är att lyssna in instruktioner och sedan omsätta det på banan. Vi ser fram emot vårt samarbete för att nå nya framgångar" säger Joel.

NRX Next European Championship består av 3 deltävlingar, där säsongstart går av stapeln i England, Lydden Hill 18-19 juni, följt av Sverige 30-31 juli och till sist Finland 27-28 augusti.
22-05-18 Robin Larsson och Andreas Bakkerud kör Nitro RX med Monster Energy & DRR JC
Den internationella energidrycksjätten Monster Energy kommer i år att gå in som partner med Dreyer & Reinbold Racing och JC Raceteknik under hela Nitro RX serien. Ett partnerskap som därmed blir Monster Energys första elbilsteam någonsin.

De helelektriska Monster Energy FC1-X-bilarna kommer i år att köras av 2021 års FIA:s europamästare i rallycross, Andreas Bakkerud (Norge) och 2014 års FIA:s europamästare i rallycross, Robin Larsson (Sverige). Båda förarna har tävlat under förra årets Nitro RX-säsong och har mycket erfarenhet som de tar med sig in i den kommande säsongen. Säsongens första tävling kommer att köras på det legendariska Lydden Hill Race Circuit i England den 18 juni.

DRR FC1-X Group E elektriska rallycrossbil kommer att innehålla den ikoniska Monster Energy-klon, samt den klassiska gröna och svarta designen. DRR ingick partnerskap med den Kilsbaserade teamet JC Raceteknik med FC1-X Group E-fordon tidigare i år.

”Vi är extremt taggade på detta samarbete med ett så legendariskt märke som Monster Energy.” säger Dennis Reinbold och Joel Christofferson. ”Och att sedan få kombinera detta med två europamästare som Andreas och Robin, tillsammans med de nya FC1-X Group E-bilarna, kommer att vara ett bra utgångsläge för att ta oss an. Några av världens bästa förare i Nitro RX-serien. Vi känner att kombinationen med Monster Energy, starka förare och JC Raceteknik kommer att ge oss ett starkt team.”
22-05-18 #YellowSquad and Baumanis head to Hungary for Euro RX1 opener
#YellowSquad and former European Rallycross Champion Janis Baumanis embark on the start of a new adventure this weekend, at the opening round of the FIA Euro RX season at Nyirad in Hungary (May 21 – 22).

The classic rallycross venue returns to the international rallycross schedule for the first time since 2013, where Hansen Motorsport driver Timmy Hansen secured a maiden top-flight rallycross victory.

Now, driving for the squad created by Team Principal Kevin Hansen, and run within the wider Hansen Motorsport family, 2015 Euro RX3 Champion Janis Baumanis will drive in #YellowSquad’s first Euro RX1 start.

The 29-year-old Latvian star, who is twice a World RX podium-finisher, is embarking on a full six-round Euro RX1 season in the Peugeot 208 and is targeting top results in the highly-competitive field to build a title-challenge.

To prepare for the campaign, Baumanis has tested in Sweden and Latvia, along with revealing his stunning new livery in his country’s capital city Riga, but this weekend will mark the first time the Latvian has raced at the historic Nyirad venue.

The action will be broadcast on the FIA World Rallycross Championship’s RX+ service, check out the World RX website for details.

Janis Baumanis
#YellowSquad Euro RX1 Driver
“There is a lot of excitement building for me in anticipation of my first race with the team, especially as this is the first time I have raced at the track in Hungary.

It is new for the team too, although of course Kenneth Hansen and Timmy Hansen have some experience there with Hansen Motorsport from a few years ago, things are a bit different now and there is a lot new for #YellowSquad.

I have found some videos to watch online, the track looks very nice, very fast with a lot of gravel. I think it can be good for us and a lot of fun. The main thing is to enjoy everything both on and off track, and I know the team is working as hard as possible to ensure we can achieve good results.”

Eric Färén
#YellowSquad Team Manager
“Finally it is time to start the Euro RX1 season. It is a new adventure for the team to run an RX1 car at this level and we are all very excited for it. Pre-season testing has gone really well and Janis is already looking both comfortable and fast in the 208. The level in Euro RX1 is extremely high, so it will be a big battle all weekend, but hopefully we can start the year with a strong result.”
22-05-17 European Championship stars Hungary for success in Nyirád curtain-raiser
The 2022 FIA European Rallycross Championship will race into life at Nyirád in Hungary this weekend (21-22 May), with a whole host of candidates set to vie for victory in both Euro RX1 and Euro RX3.

Absent from the highest level of international rallycross for nearly a decade, Nyirád – located just 25 kilometres from Hungary’s famous Lake Balaton – makes a welcome return to the schedule this year. Characterised by technical curves, dramatic elevation changes and a host of overtaking opportunities, it is affectionately known as the ‘Red Cauldron’ for the distinctive colour of its unsealed surfaces – having been built on the site of a former bauxite quarry – and it was a popular fixture on the Euro RX calendar from 2006 to 2013.

During that time, drivers of the calibre of Kenneth and Timmy Hansen, Andreas Bakkerud, Timur Timerzyanov and Reinis Nitišs all ascended the top step of the podium in Hungary, often on their way to clinching the coveted crown. Two more names are set to join that illustrious roll of honour this weekend.

In the headlining Euro RX1 series, it is impossible to pick a favourite amongst the 22-strong field. Two-time champion Anton Marklund is one of several competitors to have raced at Nyirád before, and the Swede – who will be behind the wheel of a SET Promotion-run Hyundai i20 – has fond memories of the track.

“It’s really exciting to be going back to Hungary,” enthused the 29-year-old, who finished second there in 2012 on his way to winning that season’s TouringCar title. “I have only good memories from the event. The audience was really passionate – it was a great crowd to race in front of.

“Competing in rallycross brings a lot of joy in terms of action and adrenaline, but there are a special few circuits where it is every bit as rewarding simply to go out in free practice as it is in the races, and alongside Höljes and Hell, I would include Nyirád on that list.

“You can really send the car on the loose gravel and drive full attack, which I love. You need a lot of commitment but also a lot of precision to make sure you get it exactly right – that’s very challenging, but huge fun. I will really enjoy taking part in the first round of the year on a proper rallycross track.”

Marklund will face tough opposition this weekend, from the likes of Janis Baumanis (#YellowSquad) – the highest-returning driver from last season – multiple Andros Trophy winner Jean Baptiste ‘JB’ Dubourg, reigning Euro RX3 Champion Yury Belevskiy (Volland Racing) and 2021 Cooper Tires ‘Rookie of the Year’, Sivert Svardal.

Other leading contenders are likely to be René Münnich – who celebrated his maiden Euro RX1 success at Lohéac last summer – Enzo Ide, entering the fray following a learning campaign alongside multiple world champion Johan Kristoffersson in World RX, rising star Patrick O’Donovan making his debut and Ulrik Linnemann, who rejoins the series after placing inside the top five in the Super1600 (now Euro RX3) standings on seven consecutive occasions between 2011 and 2017.

“I’m happy that Nyirád is back on the calendar as it is always great fun to race on a ‘proper’ rallycross track with real gravel sections, and the fans there go crazy when they see the competitors,” recollects the experienced Dane. “I remember the autograph sessions in Hungary back in the day, when me, [Andreas] Bakkerud and [Krzysztof] Skorupski were fighting for glory. I have been on the podium twice in Hungary and would love to be back there again this year...”

Three-time European Autocross Champion Tamás Kárai spearheads the Hungarian charge, joined by five of his countrymen, while home heroes are also in abundant supply in Euro RX3, making up almost a third of the entry list and led by Zsolt Szíjj ‘Jolly’, who reached the rostrum in Catalunya last year.

Škoda stars Jan Cerný and Jirí Šusta will take the fight to the all-conquering Audi brigade, which is represented by series sophomore Damian Litwinowicz, Portuguese duo Nuno Miguel Da Costa Araújo and João Ribeiro and Kobe Pauwels, who impressed on his way to the runner-up spoils in 2021’s title battle and whose father Koen competed at Nyirád a decade ago.

“During pre-season, we tested there and I absolutely loved it!” revealed the highly-rated Belgian teenager. “It’s a typical old-school rallycross track, with all the dust and elevation changes. It’s really challenging. You need to switch off your brain and go full-throttle, and that’s what I like. I’m really looking forward to the race weekend.”

Racing will get underway at 13:00 on Saturday (21 May), with Sunday’s Progression Rounds, Semi-Finals and all-important Finals to be broadcast live on RX+. Event passes are available for €7,99, with the full season pass on sale for €49,99. More info can be found here, while race weekend tickets can still be purchased here.

Event entry lists can be found here: Euro RX1 / Euro RX3
22-05-16 Building the Future: Volvo Construction Equipment comes on-board as Official Construction Equipment Supplier
Building the Future: Volvo Construction Equipment comes on-board as Official Construction Equipment Supplier

As the FIA World Rallycross Championship races full speed ahead towards its exciting electric future, another key building block has slotted into place with the appointment of Volvo Construction Equipment (Volvo CE) as the series’ Official Construction Equipment Supplier.

Both parties are firmly committed to accelerating sustainable transformation, with Volvo CE targeting an all-electric range by 2030. The three-year partnership will see Volvo CE put its industry-leading construction equipment to work at the pinnacle of the dual-surface discipline, while pushing the boundaries for safety, equality and diversity and demonstrating the potential of electric power on a global stage.

The synergies are manifold. Much like World RX’s high-calibre competitors, Volvo CE has a track record of delivering high-performance off-road solutions, and the company will use the championship as a showcase for its growing range of electric construction equipment and innovative services to a vast and invested fanbase.

As part of a shared sustainability roadmap, the objective will be to limit transportation and logistics emissions on-site, boost inclusivity and reduce travel-related emissions. Volvo CE will invite predominantly local customers to attend race weekends – with the championship set to visit seven different circuits over the course of its 2022 campaign – while integrated digital tools including the all-encompassing RX+ livestreaming platform will allow a wider audience to enjoy the action virtually.

Further exciting details about the groundbreaking new partnership will be revealed over the coming weeks.

Bill Law, Head of Brand, Marketing & Communications, Volvo CE, said:
“A global shift to an electric future is inevitable and urgent – and we know that more sustainable construction solutions are a vital part of driving that change. That is why we are thrilled to partner with the now fully electric FIA World Rallycross Championship – a series that shares our commitment to not only demonstrate the power of electro-mobility today, but to also work together on a journey to build the world we want to live in.

“When evaluating World RX as an engagement platform, we considered the fact that while the pandemic has accelerated digitalisation, there is still a business need to meet customers and partners to build relationships and to demonstrate and educate around the electric offering. The integration of the physical event and the digital experience makes World RX a good fit into our new marketing approach, reflecting evolving ways to reach all our stakeholders in an engaging and exciting manner.”

Arne Dirks, Executive Director, Rallycross Promoter GmbH, said:
“We are very proud to announce Volvo CE as our Official Construction Equipment Supplier. They are a great partner for World RX, and they join us at a seminal moment as the World Championship goes electric. Not only do we share similar goals with regard to sustainability, but Volvo CE will be working with us on some hugely exciting top-secret projects that we will be able to confirm shortly and which we are confident will kick-start rallycross’ new era in sensational style.”
22-05-16 Megennis delivers impressive performance at RallyX in Höljes
Seventeen-year-old American rallycross driver George Megennis delivered an impressive performance in the opening two rounds of the RallyX season in Sweden, held at the legendary Holjes circuit.

Using the event to build on experience gained through his maiden rallycross season in Nitro Rallycross’ NRX NEXT category last year, Megennis re-joined #YellowSquad to race in the RallyX weekend, taking on drivers far more familiar with the challenging venue.

Megennis built his pace through the opening round on Saturday, and set a best time of third overall in qualifying. With more hard work overnight to seek areas for improvement ahead of round two on Sunday, Megennis left the starting blocks on a flyer on Sunday morning, winning all of his races on track and setting second fastest time in two of three qualifying sessions, driving against some of the most experienced and successful Supercar Lites drivers in history.

Having qualified second overall, Megennis then stormed to semi-final victory, but, having lightly touched a course marker, was handed a five-second penalty by the stewards, and he just missed a place on the final grid.

The result wasn’t what driver or team showed was possible through Sunday’s competition, where victory was certainly on the cards, but Megennis left satisfied knowing the pace was there to win, despite competing against drivers with far more experience of Scandinavian rallycross circuits.

George Megennis

#YellowSquad SuperCar Lites Driver
“This was a weekend filled with ups and downs for me. In round one I was still very new to the track and struggled early in the day to find pace. In the afternoon I picked it up but wasn’t able to convert that in the semi-finals into a top three. Overall I was slightly disappointing with the day, but I knew I had the pace for day two.

On Sunday I was fast from the get-go, winning all of my heat races and starting on pole for semi-final 2. However even with a semi-final win and the pace to win the final, the penalty meant I couldn’t start the final. Thank you so much to the whole team, the car was perfect and the coaching advise was brilliant all weekend. We absolutely had the pace to win, but we’ll get ‘em next time.”

Eric Färén
#YellowSquad Team Manager
“George was really impressive in his first race at Holjes. It’s a very special track, and we knew that he was so excited to go there as he is such a fan of rallycross, but it is not easy either. However, after only a few laps he could match the very experienced front-runners.

Getting up to speed on a new track quickly showed how his talent and detailed preparation together worked very well. In the end we didn’t get the result we wanted or deserved, but there are so many positives to take from the weekend. George was many times among the top guys and the fastest on track, and he used all of the experience he gained in his first season with us last year. I’m sure he will continue to work hard and improve even more for coming races, which is very promising for the future.”
22-05-15 Johan kung i Höljes
Johan Kristoffersson var kungen av Höljes i RallyX. Kristoffersson följde upp premiärsegern med en ny triumf i andra rundan av dubbeltävlingen.
-Jag är superstolt över hela teamet, så himla bra jobb av alla, säger en mycket nöjd Kristoffersson.

Efter en lite komplicerad väg till segern under lördagen blev det en ganska problemfri resa fram till finalen under söndagstävlingen. Snabbast i såväl första som andra omgången.

I den tredje spelade han med säkra kort och tog inte striden med Niclas Grönholm om segern. En tredjeplats i omgången räckte för att säkra pole position till första semifinalen.

Där gick inte allt riktigt som planerat. Volkswagen Dealerteam BAUHAUS-föraren kom inte runt tillräckligt bra för att smita upp i ledning, fick en tryckare bakifrån och tvingades in i joker-slingan redan på första varvet.
- Jag missade i växlingen så jag kunde inte ta mig in på huvudspåret och fick därför ombestämma mig.

Därifrån tog han upp jakten på ledande Enzo Ide och med bra fart i sin Volkswagen Polo GTI RX KMS löste han den uppgiften.
- Jag insåg att det var långt fram till Enzo och att det skulle bli svårt, men jag gjorde ett väldigt bra varv. Det räckte precis.

När Ide tog sin joker övertog Johan ledningen och säkrade därmed pole position även i finalen.
- Vi hade inte riktigt bilen där vi ville ha den i början av dagen, men efter en hel del ändringar blev den mer som jag ville.

Examen för det förbättringsarbetet kom i finalen, där allt satt som det skulle.
- En väldigt bra start, fullträff med växlarna och perfekt ända fram till första svängen, summerar Johan.

Med Mattias Ekström bakom sig fanns det ändå inget utrymme för lugn och ro. Ekström valde jokern tidigare och tog upp jakten. Johans spotter, pappa Tommy, gav ett förslag över radion.
- Det skiljde 3,7 sekunder efter det och jag fick “joker option”, alltså att jag fick välja att gå in direkt, men jag ville att vi skulle köra ett ordentligt race om det, så jag väntade ett varv till.

Ekström knaprade in några tiondelar, men det var inte tillräckligt för att störa den fyrfaldige världsmästaren från Värmland, tillika stolt dubbelsegrare i Höljes.
- Så himla nöjd med allt jobb vi har gjort på vår gamla bil. Mattias körde ändå den bil jag vann VM med förra året och vi matchar den.

Trots all den rutin Kristoffersson besitter så summerar han en mycket nyttig “träningshelg” inför VM.
- Jag har sagt det tidigare, att det tar ett tag innan man kommer in i det. Under lördagen gjorde jag en del misstag och fattade fel beslut. Nu stämde det bättre.

Och även om det mest handlade om att öva inför det stora mästerskapet, så är ändå teamet fyllt av tävlingsmänniskor och vinnarskallar. Teamchefen Tommy Kristoffersson intygar:
- Visst det är en viktig förberedelse för VM, men när man är på plats så vill man ändå vinna. Och det är dessutom viktigt för mentaliteten i hela teamet. Vi har kämpat på hela helgen som om vi haft kniven på strupen. Mekanikerna har jobbat “flat out” varje kväll. Jag är verkligen supernöjd med hur alla har gått all-in.

Supercar-debuterande Gustav Bergström skötte sig också enligt planen i teamets andrabil. Som sextonde man kvalade han in till semifinalen där han startade från bakre ledet. Mot vassa och betydligt mer rutinerade konkurrenter kunde han inte göra mycket, utan styrde i mål som sexa.
- Jag tog mig till semi. Det får väl vara godkänt. Nu behöver jag träna, träna och träna, särskilt på starter, men i det stora hela känns det bra, summerar Bergström, som får beröm från Volkswagen Dealerteam BAUHAUS-chefen:
- Jag är stolt och nöjd med Gustav och även Nils som körde lördagstävlingen. De tar steg för steg och sätter en del bra varv. Bilen är hel nu efteråt och de har inte gjort några konstigheter, säger Tommy.

Johan Kristoffersson instämmer:
- Både Gustav och Nils har kört moget och väl avvägt, precis som man ska när det är “se och lära” som gäller.

Och man kan förstås inte undgå att lyfta fram Johans egen betydelse för teamet.
- Johan är bäst med kniven på strupen. När säcken ska knytas ihop är han alltid där. Han är väl värd framgången den här helgen, med tanke på hur delaktig han har varit i allt jobb som har gjorts fram till nu. Han har utvecklat bilen och plockat ihop ett bra gäng med go’ stämning, konstaterar pappa Tommy.

För Volkswagen Dealerteam BAUHAUS väntar härnäst andra omgången av RallyX, om två veckor i finska Kouvola.
22-05-15 Högt tempo men uteblivna finaler för Jimmie i RallyX-premiären efter sabbatsåret
Torsbysonen Jimmie Walfridson är tillbaka på rallycrossbanan efter ett sabbatsår. Tillsammans med JC Raceteknik är det full säsong i det nordiska mästerskapet RallyX som gäller för hans del.

I helgen kördes de två första deltävlingarna i värmländska Höljes. Jimmie visade direkt att han har tempot i kroppen i sin Supercar Lites-bil och vill vara med och slåss uppe i toppen

Både under lördagens- och söndagens deltävling bjöd han på topptider, men lyckades inte riktigt hålla ihop det hela vägen och fick nöja sig med två åttondeplatser.
– Den här helgen har verkligen varit upp och ner. Det har varit otroligt roligt att vara tillbaka på banan igen och jag har verkligen känt att vi haft farten. I semifinalerna har det tyvärr varit lite stolpe ut för min del båda dagarna. Det känns verkligen tråkigt att inte få köra final, vilket är min målsättning, säger Jimmie.

Båda dagarna inledde han starkt med topptider, men det hela kunde inte knytas ihop riktigt.
– Under lördagens sista omgång fick jag en punktering på vänster bak och krökte ett stag på andra sidan: Och i söndagens andra omgång hade jag en fin ledning när jag tyvärr landade för hårt i ett hopp och slog sönder bilen både fram och bak, säger Jimmie.

I semifinalerna startade han båda dagarna i andra led. Under lördagen hamnade han i lite trafik och slutade sexa. I dagens semifinal blev han första förare utanför final efter lite uppvaktning av en annan förare. .

Nästa två deltävlingar körs i Finland 28-29 maj
– .Det var verkligen kul att komma igång igen och köra tillsammans med JC Raceteknik. Nu ska jag jobba lite på att finslipa formen och känner mig rejält taggad inför Finland - där tar vi nya tag, avslutar Jimmie.

RallyX deltävling 2, Höljes
1. Oliver Eriksson 27 p
2. Martin Enlund 24 p
3. Kevin Eriksson 24 p
4. Ole Henry Steinsholt 19 p
5. Simon Olofsson 11 p
6. Casper Jansson 11 p
7. George Megennis 18 p
8. Jimmie Walfridson 15 p

RallyX, deltävling 1, Höljes
1. Kevin Eriksson (Swe) 30 p
2. Simon Olofsson (Swe) 24 p
3. Martin Enlund (Swe) 19 p
4. Martin Jonsson (Swe) 24 p
5. Casper Jansson (Swe) 20 p
6. Emil Persson (Swe) 13 p
7. Ole Henry Steinsholt (Nor) 15 p
8. Jimmie Walfridson (Swe) 11 p

Mer info hittar du på www.walfridson.com där vi följt tävlingen heat för heat.

22-05-14 Johan vann dramatisk Rally X-premiär
Finalen i RallyX i Höljes bjöd på en riktig rackarrysare. Till slut stod ändå Johan Kristoffersson överst på prispallen, som så många gånger förut.
- Jag tror inte någon behövde klaga på underhållningen i alla fall, konstaterar Kristoffersson efter en svettig final med drama både i början och slutet.

Lördagens tävling började annars med ett svängigt kval för de båda Volkswagen Dealerteam BAUHAUS-förarna. Kristoffersson inledde med en stabil andratid i första kvalomgången bakom Niclas Grönholm. I den andra omgången jagade han nämnde Grönholm och försökte ta sig förbi. Sammanstötningen drabbade Johan som tvingades bryta omgående.
- Jag ville och jag försökte, men det gick inte. Helt och hållet mitt eget fel, kommenterar Kristoffersson.

I tredje och sista kvalomgången tog han en gruvlig revansch. Kristoffersson tog starten med sin Volkswagen Polo GTI Supercar KMS och formligen flög fram, inte bara till heatseger utan också till snabbaste tiden i omgången med en marginal av drygt tre sekunder! Det betydde ett skutt uppåt i totalställningen och en slutlig fjärdeplats i kvalet, trots missödet i andra omgången.

Nils Anderssons debutdag i Supercar blev också aningen svängig. I första omgången kom han bara ett och ett halvt varv. I en duell med Philip Gehrman skadades höger del av framvagnen. I andra kvalet kom han i mål, men hade även där en del problem att brottas med. I sista kvalet hamnade Andersson i ett svårt läge i starten, men kämpade på.
- Kom inte riktigt rätt till att börja med, men sedan var varvtiderna bra, säger Andersson, som ändå tog sig vidare till semifinal.

Tre semifinaler följde och Kristoffersson startade i den första - och som han gjorde det. Med en näst intill perfekt start flög han förbi Niclas Grönholm.
- Det är sånt som behövs om man ska kunna vara med och slåss om det, konstaterar Johan.

För Nils tog dagen slut i och med semifinalen. En stabil insats slutade med en femteplats och en första dos erfarenhet av supercar att lägga i bagaget.
- Jag var här för att samla rutin och det har jag gjort också. Sedan är jag lite besviken ändå, hade hoppats på lite mer, men när jag går och lägger mig ikväll kommer jag att tycka att jag hade en rolig dag. Nu är debuten gjord och det var fränt.

Till finalen fick Andersson nöja sig med en plats på läktaren, men han kunde där njuta av underhållningen från stallkompisen Kristoffersson.

Den fyrfaldige världsmästaren fick en riktigt bra start och såg ut att ta täten.
- Men jag missade ett par växlar och tappade lite mark, vilket bjöd in de andra igen.

Sondre Evjen fick en tryckare och tryckte i sin tur ut Johan en bit i sandfållan, men Kristoffersson orkade hålla emot och var ändå först ut genom en kaotisk förstasväng.

Och värre skulle det bli. Visserligen såg Johan ut att gå mot en bekväm seger, men bakifrån närmade sig Anton Marklund, en Marklund som hade tagit jokerslingan redan på första varvet.
- Men det fick inte jag reda på. Jag hörde att jag hade fyra sekunder till godo på närmaste som hade varit inne i jokern. Det visade sig att det var mycket mindre, berättar Johan.

Den som ska hålla koll på sådant är spottern - och teamchefen - Tommy Kristoffersson. Han förklarar:
- Det dammade så fruktansvärt, så från vår position och med all kalabalik som blev i första sväng så kunde vi helt enkelt inte se vem som hade jokrat. Därför fick inte Johan den information han skulle ha.

När Kristoffersson gav sig in i jokern på sista varvet trodde han att han skulle komma ut i ledning.
- Jag laddade normalt in i jokern och tänkte att det skulle vara lugnt, men på väg ut fick jag höra att det var tight. Det var en överraskning.

Marklund tog sig förbi och såg ut att hålla undan - ända fram till sista hoppet och målsvängen.
- Då såg jag att hans styrarm gick sönder i landningen och tänkte att jag fick prova en attack på insidan. Det var inte mycket marginal till banmarkeringen, men det gick, berättar Johan som smet förbi och tog segern med några tiondelars marginal.

Volkswagen Dealerteam BAUHAUS-chefen summerar första tävlingsdagen för säsongen:
- Det märktes på många att det var första tävlingen. Tiderna pendlade upp och ner, men det är precis därför vi ska vara ute på en sån här tävling. Att köra test är en sak, att tävla något helt annat. All-in-all en bra dag för oss där Johan visar att han är som bäst när det drar ihop sig till avgörande. Nils gör en absolut godkänd insats. Själv har han högre mål och det ska han ha, men jag hade inga högre förväntningar än så här på hans första tävling i en supercar, säger Tommy Kristoffersson avslutningsvis.

RallyX fortsätter med andra rundan under söndagen.

22-05-12 Megennis embarks on rallycross pilgramage with #Yellowsquad
Rising American rallycross star George Megennis embarks on a rallycross pilgrimage this week as he joins #YellowSquad to race in the opening two rounds of the RallyX campaign at the legendary Holjes circuit in Sweden.

17-year-old Megennis entered the rallycross world with a bang last year, first making his debut at Arvika in Sweden, the final round of the 2021 RallyX season, and immediately impressing with his pace in the Supercar Lites division.

Then, together with #YellowSquad, he undertook a full assault on the inaugural Nitro Rallycross Championship in America, competing in the NRX Next category.

Despite facing competitors with far more experience on a range of new and challenging circuits, New Yorker Megennis was straight on the pace and won the second race in the first Nitro RX weekend at the Utah Motor Sport Campus. In a season of highs and lows, the young driver finished on the podium a further four times across the 10 rounds, to be fourth overall in the competitive series.

With his full 2022 plans yet to be confirmed, Megennis, a self-confessed rallycross nerd, is returning to the #YellowSquad fold for the opening RallyX weekend, held at one of the most prestigious rallycross venues on the entire planet.

As part of the #YellowSquad line-up, Megennis will continue to race under the leadership of Team Principal Kevin Hansen and Team Manager Eric Färén.

George Megennis
#YellowSquad SuperCar Lites Driver
“It’s amazing to work with #YellowSquad and the Hansen family again. They’re a fantastic family, the whole team is knowledgeable and so good at what they do.

I chose to run Holjes because it’s a legendary track and it’s always been a dream of mine to race there. It looks very fun with all the crests and big curbs. You have to be very sendy but under control to be quick, so I hope this track will play to my strengths. As a rallycross nerd I have always fantasised about racing at Holjes – I have watched hundreds of hours of race video, onboards and broadcasts so hopefully that will help me get up to speed.

My goal for this weekend is to finish every race and get as much track time and experience as I can. Many of my competitors have grown up in Sweden and have been driving Holjes for years, so I know I'm coming in on the back foot, but I'm not going to let that disparage my hopes. It just means I have to work harder and try to get up to speed more quickly than everyone else. This will be one of the biggest challenges of my racing career and I’m really looking forward to it. I’d like to thank Dirtfish, #YellowSquad and the entire Hansen Motorsport family for their support.”

Eric Färén
#YellowSquad Team manager
“It’s very exciting for the whole team to have George back in the car for Holjes, and also to be coming back over here to Europe. Last year he was really impressive in his first taste of the classic Nordic rallycross tracks when he made his debut in Arvika, and we had a great season in America too. Holjes is always a special race and I’m sure George will enjoy driving there. He puts in a lot of work, so he is ready for the fight, and we will continue to help him as much as we can. The whole team can’t wait for the season to get started!”
22-05-10 CE Dealer Team announces world-first gender equal World RX line-up with Klara Andersson and Niclas Grönholm
For the first time in FIA World Rallycross Championship history, a gender equal full-season driver line-up will be represented on the 2022 grid by Construction Equipment Dealer Team.

The talented duo of Klara Andersson and Niclas Grönholm will drive for the Swedish team in the world's most exciting electric motorsport category - a team headed by the experienced Team Manager Jussi Pinomäki.

"CE Dealer Team and its partners strive for gender equality and our programme is a key part in driving this shift via our talented drivers Klara and Niclas," said Jussi Pinomäki, Team Manager of CE Dealer Team.

"The duo complement each other well in terms of raw talent and experience. We are confident that we have a robust setup that will enable our long-term goal of fighting for the FIA World Rallycross Championship titles.

"With that said, the competition in World RX is extremely tough and we are humble to the task ahead of us in this new challenge, we will work calmly and methodically towards our goals."

The 25-year-old Niclas Grönholm, son to two-time World Rally champion Marcus, is an experienced rallycross driver. The Finn made his World RX debut in 2015 and finished third overall last year - scoring three victories.

"I am honoured and extremely inspired by getting this opportunity with CE Dealer Team and I think we have strong conditions to fight for the very top," said Niclas Grönholm.

"We need to work very hard for each round and while the team is a new set-up, we have a lot of combined experience and I think we can pull some surprises this year. I'm delighted to race together with Klara, I'm really pumped to get this new and ground-breaking journey going together."

Klara Andersson - who is a member of the Sweden Junior National Team of Motorsport - made her rallycross debut in 2018 and claimed the Swedish Rallycross 2150 title, as well as making her FIA RX2e Championship debut last year.

The 22-year-old will be the only female driver in the top-tier of an FIA World Championship in 2022.

"I am very proud to become the first female full-season World RX driver; this is by far the most inspiring thing I have done in my life. I have a lot to learn, but my long-term goal is to become the first female World Rallycross champion," said Klara Andersson.

CE Dealer Team is currently in the final stages of completing the 100% electric rallycross cars that accelerate from 0-100km/h in less than two seconds - quicker than a Formula 1 car.

"I have an unconditional love for rallycross, it's so intense and unpredictable, and I can't wait to get behind the wheel of our cars for the pre-season testing," said Klara Andersson.

"While I have rallycross experience, World RX and the awesome 680hp electric beasts that we will race are new to me. None of us are expecting to get anything for free, we have plenty of hard work ahead of us to establish ourselves at the top."

The 2022 FIA World Rallycross Championship season will start with an official launch at iconic Swedish circuit Höljes on July 2-3, followed by the first race weekend at the legendary Nürburgring in Germany on July 30-31.

Visit www.cedealerteam.com for further information.

22-05-08 Rallycross på Högstabanan
Lördagen den 7 maj arrangerade Haninge
Motorklubb andra deltävlingen i Supercupen. Supercupens målsättning är att utöka och säkerställa återväxten inom Svensk rallycross. Under 2022 körs sex deltävlingar med final i Götene den 10 september. Drygt 300 personer trotsade det ruggiga vädret och fick se en spännande tävling.

Rallycross på Högstabanan
Lördagen den 7 maj arrangerade Haninge Motorklubb andra deltävlingen i Supercupen. Supercupens målsättning är att utöka och säkerställa återväxten inom Svensk rallycross. Under 2022 körs sex deltävlingar med final i Götene den 10 september. Drygt 300 personer trotsade det ruggiga vädret och fick se en spännande tävling.

Om tävlingen
I tävlingen deltog fyra klasser: 2400, 2150, Juniorer 2150 och RCH, Historisk Rallycross. Crosskartings värstingklass – Extreme – deltog också i tävlingen.

Klass 2400
1 Daniel Wall MSK Kvarnvingarna Volvo 240
2 Niclas Härdevik Norström MSK Hammaren Ford Escort RS
3 Anders Johansson Team Mikro BMW E87

Finalen blev spännande. Daniel Wall tog ledningen efter starten. Niclas Härdevik Norström var tätt bakom under alla fem varven, men lyckades inte ta sig förbi och slutade som tvåa.

Rallycross på Högstabanan
Lördagen den 7 maj arrangerade Haninge
Motorklubb andra deltävlingen i Supercupen.
Supercupens målsättning är att utöka och säkerställa återväxten inom Svensk
rallycross. Under 2022 körs sex deltävlingar med final i Götene den 10 september.
Drygt 300 personer trotsade det ruggiga vädret och fick se en spännande tävling.
Om tävlingen
I tävlingen deltog fyra klasser: 2400, 2150, Juniorer 2150 och RCH, Historisk Rallycross.
Crosskartings värstingklass – Extreme – deltog också i tävlingen.
Klass 2400
1 Daniel Wall MSK Kvarnvingarna Volvo 240
2 Niclas Härdevik Norström MSK Hammaren Ford Escort RS
3 Anders Johansson Team Mikro BMW E87
Finalen blev spännande. Daniel Wall tog ledningen efter starten. Niclas Härdevik
Norström var tätt bakom under alla fem varven, men lyckades inte ta sig förbi och
slutade som tvåa.

Klass 2150
1 Kim Andersson Orust MS BMW E36 325
2 Anton Eriksson Therus MK Team Westom BMW E36 318
3 Mats Engström SMK Motala Bil Volvo 242

Starten i finalen blev mycket jämn, men till slut lyckades Anton Eriksson Therus ta ledningen. Den behöll han i några varv, men blev till slut omkörd av Kim Andersson.

Klass 2150 Junior
1 Oskar Hellström Strängnäs AMS BMW E30
2 Dag Gilberg Gestrike Racing Team Saab 9000
3 Eric Nilsson Kristianstad KK BMW E36

Oskar Hellström hade en lyckad dag på Högstabanan. Hans tider i kvalomgången varsnabbast i hela 2150-klassen, dvs bättre än alla seniorers. Finalen vann han på ett enkelt och elegant sätt.

Historisk Rallycrossklass, RCH
1 Peter Fransson Vimmerby MS VW 1303
2 Mats Kjellin Ljusdals MS Volvo 142
3 Mattias Härnered Enköpings MK Volvo PV

I den här klassen blev finalen mycket spännande. Peter Fransson tog ledningen efter starten, men blev omkörd av Mattias Härnered som ledde i flera varv. Mot slutet av finalen tog Mattias i lite för mycket, snurrade runt och hamnade sist. Han lyckades dock att göra en imponerande uppkörning och hamnade på en hedrande tredjeplats.

Crosskart Extreme
1 Jimmy Bergander Haninge MK Speedcar
2 Algot Hammarqvist Åtvidaberg MK Speedcar
3 Linus Andersen Haninge MK Speedcar

Finalen blev dramatisk. På tredje varvet gjorde Jimmy Kujanpää från Haninge MK en brutal rullning. Jimmy klarade sig bra, men finalen fick avbrytas. Efter omstart blev det stort manfall bland kartarna, bara två kom i mål med Jimmy Bergander från hemmaklubben som segrare.

Crosskart Extreme Junior
1 Loke Pettersson Haninge MK Casmat
2 Alfred Åhlander Haninge MK Speedcar
3 Kalle Björk Haninge MK Speedcar

Klubbtillhörigheterna visar att Haninge MK är en av landets största Crosskartklubbar.

Historisk Rallycrossklass, RCH
1 Peter Fransson Vimmerby MS VW 1303
2 Mats Kjellin Ljusdals MS Volvo 142
3 Mattias Härnered Enköpings MK Volvo PV
I den här klassen blev finalen mycket spännande. Peter Fransson tog ledningen efter
starten, men blev omkörd av Mattias Härnered som ledde i flera varv. Mot slutet av
finalen tog Mattias i lite för mycket, snurrade runt och hamnade sist. Han lyckades
dock att göra en imponerande uppkörning och hamnade på en hedrande tredjeplats.
Crosskart Extreme
1 Jimmy Bergander Haninge MK Speedcar
2 Algot Hammarqvist Åtvidaberg MK Speedcar
3 Linus Andersen Haninge MK Speedcar
Finalen blev dramatisk. På tredje varvet gjorde Jimmy Kujanpää från Haninge MK
en brutal rullning. Jimmy klarade sig bra, men finalen fick avbrytas. Efter omstart
blev det stort manfall bland kartarna, bara två kom i mål med Jimmy Bergander från
hemmaklubben som segrare.
Crosskart Extreme Junior
1 Loke Pettersson Haninge MK Casmat
2 Alfred Åhlander Haninge MK Speedcar
3 Kalle Björk Haninge MK Speedcar

Klubbtillhörigheterna visar att Haninge MK är en av landets största Crosskartklubbar.

En veteran tävlade för klubben
Lars Rosendahl, snart 70 år, deltog i tävlingen. Han har sysslat med bilsport hela sitt liv, Rallycross har han kört sedan början av 80-talet. Lars tävlade i den historiska klassen med en Volvo PV, en bilmodell som slutade tillverkas 1965. Tyvärr kroknade hans gamla bil redan i första heatet så Lars tvingades avbryta tävlingen.

Klubbens hemsida www.haningemotorklubb.se innehåller mycket information om klubben och vår verksamhet.
Information om Rallycross finns på Svenska Bilsportförbundets hemsida www.sbf.se
Allt om Supercupen finns på www.supercupenirallycross.se

22-05-04 Construction Equipment Dealer Team announces multi-year electric FIA World Rallycross Championship entry
In cooperation with leading construction equipment distributors and industrial partners, the Construction Equipment Dealer Team (CE Dealer Team) announces its entry to the electric FIA World Rallycross Championship. Through its participation, the team aims to drive the shift to improved sustainability in society and highlight the excitement that a move to an electric future offers.

The team will join the Championship as it adopts an all-electric format from 2022, marking a major shift for the sport.

Greater sustainability, on track and off
The Nordic-based team is supported by several independent dealers of Volvo Construction Equipment, including ASCENDUM, SMT and Swecon, along with backing from prestigious industrial partners, including Engcon and SSAB, who together share a commitment to leading a sustainable future, both on track and off.

"We are pleased to announce our entry to World RX, which is a perfect fit for the CE Dealer Team and our push for a more sustainable future with our partners," said Emil Axelsson, Sporting and Commercial Director of CE Dealer Team.

"The World RX programme provides us with an excellent activation platform, one where our partners can showcase their innovative products and solutions through the world's most exciting electric motorsport category."

Making motorsport more inclusive and diverse
The CE Dealer Team is being operated by PWR RX, a sister company of the successful Swedish motorsport team PWR Racing. The team is entering a pair of 680hp electric rallycross cars for two soon-to-be revealed driving talents to contest the Championship.

"While World RX is new to us, building and developing fast electric race cars are not," said Daniel Haglöf, Co-Founder of CE Dealer Team. "Our extensive racing experience coupled with the vast technical expertise of our industrial partners give us confidence that our long-term goal of fighting for the FIA World Rallycross Championship titles will be ultimately successful.

"An important additional element of our programme is to drive a change that will see motorsport become more inclusive and diverse. We look forward to announcing further exciting details surrounding these elements soon."

The 2022 FIA World Rallycross Championship season starts with an official launch at the iconic Swedish circuit Höljes on July 2-3, followed by the first race weekend at the legendary Nürburgring in Germany on July 30-31. Full race calendar available here.


The countdown for the reveal of CE Dealer Team's driver pairing has begun and will take place at 10:00 CEST on May 10th: www.cedealerteam.com


22-05-03 VM-stjärnan Ole Christian Veiby satsar på rallycross – kör RallyX med JC Raceteknik
Norske VM-rallyföraren tar steget tillbaka in i rallycrossen. Tillsammans med JC Raceteknik siktar de på medalj i den nordiska serien RallyX.
– Förutsättningarna ser bra ut för en lyckad säsong, säger teamchef Joel Christoffersson.

JC Raceteknik har tidigare presenterat sin satsning i RallyX som består av Philip Gehrman och Sondre Evjen i Supercar, Jimmie Walfridson i Supercar Lites, Alex Gustafsson i Crosscar samt Juniorteamets Crosscar Junior-förare Lukas Andersson och Erik Nilsson. Nu ansluter en sjunde förare till teamet: rallystjärnan Ole Christian Veiby.

25-årige Ole Christian Veiby har ett starkt CV inom rally, med bland annat silver i junior-VM, guld och silver i norska mästerskapet och en WRC2-seger under Rally Sweden. Han körde även rallycross 2015, där han imponerade med en tredjeplats i FIA European Rallycross Championship (rallycross-EM). Han har sedan dess velat återvända till rallycrossen, men eftersom det krockat med hans andra åtaganden har chansen inte funnits. Men i år kom möjligheten att kombinera rallycrossen med sin ordinarie motorsportkarriär. Därmed återvänder han till rallycrossen, och är redo för en full RallyX-säsong i en av JC Racetekniks Audi S1-Supercars. Målet är att fightas i toppen och avsluta på pallen i mästerskapet.

RallyX körs under sju deltävlingar i Sverige, Finland och Lettland. Premiären går av stapeln i Höljes 13-15 maj.

Joel Christoffersson, teamchef JC Raceteknik:
”Det känns kul att ha Ole Christian Veiby i teamet. Vi vet att han är en jätteduktig chaufför och snabb i skogen, med många stora meriter inom rally. Han har även kört rallycross för flera år sedan, och visade bra tempo även där. Så det blir spännande att ha honom tillbaka i en rallycrossbil igen. Det ska bli riktigt kul att samarbeta honom, och se hur han jobbar. Vi går in i säsongen med målet att jaga en pallplats i mästerskapet. Under testet vi gjorde i Höljes tidigare satte han snabba tider och presterade bra bakom ratten, så förutsättningarna ser bra ut för en lyckad säsong.”

Ole Christian Veiby, Supercar:
”Det känns väldigt bra att köra rallycross igen. Jag kommer självklart till start för att vara med i toppen, det är det ingen tvivel om. Samtidigt var det många år sedan jag tävlade i rallycross sist, och det finns många förare med mer erfarenhet än vad jag har. Men det ska bli kul att köra en så snabb bil och lite riktiga race igen.

Att tävla för JC Raceteknik känns riktigt bra. Jag känner Joel [Christoffersson] och flera i teamet sedan tidigare och vårt samarbete fungerar bra. Audin är helt ny för mig, men jag tycker att vi tacklade de utmaningarna fort och fick två bra testdagar från Höljes med oss. Om vi tittar på varvtiderna från testet ser det bra ut. Det känns som att vi kommer väl förberedda till första tävlingen. Sedan får vi se hur långt det räcker i resultatet, men vi har absolut kapaciteten att fightas i toppen.”
22-05-02 Viktiga förberedelser i RallyX
Uppladdningen inför rallycross-VM går via RallyX. Volkswagen Dealerteam BAUHAUS kommer till start med två bilar vid premiären i Höljes 14-15 maj.
- Det ska verkligen bli roligt att komma igång med tävlingsmomenten igen, och mot ett bra startfält dessutom, säger Johan Kristoffersson som får hela arton konkurrenter i Supercar-klassen.

Huvudfokuset för Volkswagen Dealerteam BAUHAUS är förstås nya världsmästerskapet med elbilar, men där ligger premiären några månader bort. Många saker behöver komma på plats innan dess och allt går inte att göra hemma i verkstaden eller vid skrivbordet.
- Vi behöver få igång vår infrastruktur för hela teamet och dessutom testa en del komponenter som är samma för de gamla bilarna och för de nya elbilarna, säger teamchefen Tommy Kristoffersson och fortsätter:
- Vi har byggt tävlingsbilar i många år, men den här gången står vi inför helt nya utmaningar och eftersom möjligheterna att testa med de nya elbilarna är mycket begränsade så behöver vi ta alla möjligheter att komma ut på tävlingsbanorna.
- Dessutom vet vi av erfarenhet att RallyX är en utmanande serie, med duktiga arrangörer och bra startfält.

I VM kommer det värmländska teamet köra med tre bilar, där än så länge fyrfaldige världsmästaren Johan Kristoffersson är den ende som har annonserats som förare. I RallyX blir det två bilar till start i Höljes. Regerande mästaren Johan kommer att köra båda dagarna i den gamla egenbyggda VW Polon medan en nyinköpt supercar av samma märke kommer att delas mellan unga förmågorna Nils Andersson och Gustav Bergström.

Andersson tog hem SM-guldet i Lites förra året och slutade tvåa i RallyX Nordic, numera med namnet RallyX. Nu får han chansen i värstingklassen, men ligger lågt med sina resultatmässiga ambitioner.
- Härligt att få testa en supercar. För mig handlar det om att samla rutin och lära mig så mycket som möjligt inför kommande uppgifter, vad det nu än blir. Och att få köra på den bana jag kan allra bäst och har lyckats bra på är extra kul, säger Andersson, som kommer att ta hand om lördagens tävling medan Bergström kör söndagsracet.

Gustav debuterade i rallycross i Lites-klassen förra året och kommer i år att köra Carrera Cup Scandinavia för Kristoffersson Motorsport. I Höljes blir det debut i rallycrossens toppdivision och testat har han gjort på samma bana. En viss skillnad i effekt noterades.
- Det kan man lugnt säga. Men testet kändes ändå väldigt bra. Bilen är mer lättkörd och följsam än Lites-bilen, tycker Bergström, som även han är försiktig med sina förhoppningar inför RallyX-premiären.
- Det blir mer som en träning, inga större förväntningar.

Tommy Kristoffersson förklarar nyttan med att ha mer än en bil igång under tävlingshelgen i rallycrossmetropolen:
- Det är mycket personal som ska trimmas ihop inför VM och till stor del är det samma mekaniker och ingenjörer vi har med oss på den här resan.

RallyX bjuder på ett grandiost startfält i Supercar. Hela nitton ekipage är anmälda till premiären. Johan Kristoffersson tycker att det stora intresset är förståeligt.
- Det är en bra serie, med fina arrangemang. Dessutom ligger tävlingarna rätt i tid och erbjuder mycket körning.

Johan menar också att det är ett utmärkt tillfälle att testa detaljer som inte enbart har med själva tävlandet att göra.
- Det är mycket som ska fungera, med trailer, tält och en massa utrustning. Det låter som en enkel sak att testa på hemmaplan, men det är först när man kommer ut på tävling som man får klart för sig vad man borde ha packat ner eller vad som inte funkar. Tävlar man mycket blir man bra på att tävla!

22-04-28 Solberg till EM med Hedströms - Oliver gör Anders Michalak sällskap i Höljes
Det blir mer Värmländskt i på EM och VM i Höljes i sommar. Peter Hedström knyter Oliver Solberg till sitt Torsbybaserade team för att sätta guldkant på den Nordvärmländska magiska helgen i början av Juli. Bilen blir den Hyundai i20 Supercar som bland annat Peter själv körde förra säsongen.

Sist det begav sig för Oliver Solberg i Rallycross var just på Höljesbanan under All Star Magic Weekend 2020, där han i den avslutande finalen pressade pappa Petters beprövade Citroen DS3 Supercar till en tredjeplats i finalen. Nu är förutsättningarna än bättre för Oliver, som tillsammans med Hedströms Motorsport och PSRX tekniker uppdaterar teamets Hyundai i20 Supercar till max inför årets rallycrosshändelse i Sverige, alla kategorier. Det magiska veckoslutet i Höljes.
- Det här ska bli riktigt kul, vi har nu gjort mycket jobb med detaljer på bilen efter vår egen filosofi vi haft från PSRX-bilarna, det tillsammans med Peter och hans teams erfarenhet kring bilen kommer bli riktigt bra, berättar Oliver Solberg.

Det var för ett par veckor sedan som det stod klart att Anton Marklund valde ett annat spår efter många om och men, istället för att fortsätta hos Hedströms. Detta öppnade upp för annan chaufför till EM i Höljes.
- Det slog mig att Oliver skulle passa perfekt för Hyundaien i Höljes, jag ringde och han nappade direkt, sen gick allt fort och tillsammans med Petters mekaniker har vi tagit bilen ytterligare ett stort steg framåt i utvecklingen, berättar Peter Hedström.
Både teamet och Oliver har siktet inställt på seger och vägen dit går genom ett omfattande tvådagarstest på just Höljesbanan redan i skrivande stund.
- Vi kommer testa nu idag och i morgon, det är seger som gäller, det kommer bli tufft, men vi kommer med en bra bil till tävlingen, intygar Oliver.
Det sparas inte på krutet och motorn har redan varit till motorbyggaren Pipo Moteurs i Frankrike för grundlig genomgång.

Olivers teamkamrat hos Hedströms Motorsport i Höljes blir den Uppländska raketen Anders Michalak, som kör en av teamets VW Polo Supercar.
22-04-28 JC Raceteknik till RallyX med starkt startfält – Evjen, Gehrman och Walfridson
Ytterligare tre förare kommer till start i RallyX tillsammans med JC Raceteknik. Sondre Evjen och Philip Gehrman gör en full satsning i Supercar, medan Jimmie Walfridson ansluter i Supercar Lites.
– Vi har en spännande säsong framför oss, med målet att köra hem mästerskapsmedaljer, säger teamchef Joel Christoffersson.I tisdags presenterades JC Raceteknik Juniorteam med de två förarna Lukas Andersson och Erik Nilsson. Nu är det klart att de får starkt sällskap i depån. JC Raceteknik kommer nämligen till start med ytterligare tre förare i RallyX. Sondre Evjen, Philip Gehrman och Jimmie Walfridson.

I Supercar ansluter en ny förare till teamet. Philip Gehrman, Lindesberg, har en framgångsrik rallycrosskarriär i bagaget, med bland annat EM- och SM-brons i Touringcar, samt en tredjeplats i Supercar-SM. I fjol körde han en deltävling i RallyX med JCs Audi, och visade direkt högt tempo med bland annat en omgångsseger. I år är han redo för en full säsong tillsammans med teamet.

Till skillnad från Gehrman har norrmannen Sondre Evjen tävlat för JC Raceteknik sedan 2016. Även i fjol körde han Supercar för teamet, och avslutade säsongen med en tredjeplats i mästerskapet RallyX. I år har han siktet inställt på ytterligare en mästerskapsmedalj. Även Jimmie Walfridson, Torsby, kommer återigen till start för JC. Han återvänder för full satsning i klassen Supercar Lites, efter ett sabbatsår under pandemin. I bagaget har han bland annat två SM-brons tillsammans med teamet.

RallyX (tidigare RallyX Nordic) är ett mästerskap som består av sju deltävlingar i Höljes, Strängnäs, finska Kouvola och Lettiska Riga. Säsongen drar igång 13 maj på Höljesbanan.

Joel Christoffersson, teamchef JC Raceteknik:
”I år kommer RallyX vara vårt huvudfokus med bensinbilarna och vi har en väldigt stark line-up med fyra Supercars och en förare i Supercar Lites. Vi har en spännande säsong framför oss, med målet att köra hem mästerskapsmedaljer. I Supercar fortsätter vi samarbetet med Sondre [Evjen] och vi siktar högt resultatmässigt. I fjol gjorde vi en full RallyX-säsong, och slutade trea. I år kommer vi till start ännu bättre förberedda och siktar på ett högre resultat i mästerskapet.

Philip [Gehrman] körde en tävling med Audin i fjol. Så i år utvecklar vi det samarbetet ytterligare och satsar på en full säsong i RallyX tillsammans. Han har gjort bra resultat i rallycross tidigare, och vi märkte i Arvika att han är riktigt snabb i den här bilen. Så vi ser fram emot att ha honom i teamet och se vad han kan lyckas med.

Jimmie [Walfridson] har haft ett litet sabbatsår från rallycrossen, men är nu tillbaka igen. Vi i teamet är redo att satsa vidare och göra det absolut bästa av säsongen, och jag tror även att Jimmie är hungrig på bra resultat i Supercar Lites. Hela teamet är riktigt taggade på säsongen, och ser fram emot premiären i Höljes.”

Philip Gehrman, Supercar:
”Det känns som att jag kommer få en ärlig chans att visa vad jag går för, så känslan inför säsongen är riktigt bra. Såklart är rallycross alltid rallycross och allt kan hända, men så mycket bättre förutsättningar än såhär kan det inte bli. Joel har full koll på vad han gör och JC är trots allt ett världsmästarteam. Samtidigt är Audin en tålig och snabb bil, byggd för att vinna mästerskap och hålla en säsong utan strul. Det är en av de bästa rallycrossbilarna enligt mig, så det ska bli fruktansvärt kul att köra med JC i år.

I fjol var det ju mer eller mindre VM-nivå på RallyX, så konkurrensen lär vara hård även i år. Men jag vet att jag som chaufför har kapaciteten att komma på pallen i tävlingar, och förhoppningsvis även säkra en medalj i mästerskapet. Trots att mycket är nytt går jag in med höga förhoppningar inför säsongen, tävlingen i Arvika i fjol gav verkligen blodad tand. Så jag är väldigt tacksam att kunna komma till start i Supercar i år, med tanke på allt som hänt i världen de senaste åren. Så tack till alla trogna samarbetspartners.”

Sondre Evjen, Supercar:
”Den här säsongen kommer bli riktigt kul. Vi har en bra grund med oss från i fjol, både med setup och för mig som förare, och vi kommer bygga vidare på det för att höja nivån ytterligare. Konkurrensen är alltid stentuff i RallyX och jag är säker på att det blir många spännande fighter på banorna.

I fjol hade vi en bra högstanivå, med snabba tider och hög fart. Men en del oflyt gjorde att vi tillslut tappade andraplatsen med bara en poäng. Både Johan [Kristoffersson] och Fraser [McConnell] var riktigt snabba, men jag hade verkligen velat ta andraplatsen. Så målet i år är att göra ett bättre resultat i mästerskapet och vinna tävlingar, helt klart.”

Jimmie Walfridson, Supercar Lites:
”Det ska bli kul att komma igång igen och jag ser fram emot att samarbeta med JC Raceteknik även i år. Jag har haft ett litet uppehåll under pandemin, och verkligen saknat att tävla. Det här uppehållet har gjort mig jättetaggad och min målsättning under säsongen är självklart att försöka nå pallen i tävlingarna.

I år är det fyra roliga banor i mästerskapet. Höljes är alltid Höljes, så att inleda säsongen på hemmaplan känns bra för oss. Riga har jag tävlat i förut och i Kouvola kom jag tvåa 2018. Strängnäs är ny i min tävlingskalender, och jag har hittills bara testat där tidigare. Så det blir spännande att avsluta säsongen på en helt ny bana.”
22-04-27 Baumanis joins #Yellowsquad to race for Euro RX gold
Latvian star Janis Baumanis has joined #YellowSquad to race for championship gold in the FIA European Rallycross Championship this year with a Peugeot 208 RX1.

Baumanis won the Euro RX3 title in 2015 and in the same year stepped up to the Euro RX1 [then called Supercar] within the Hansen Talent Development team, racing a 208 WRX in three rounds of the 2015 campaign, which included finishing on the podium at Hell in Norway.

The 29-year-old has since raced in the World and European Rallycross Championships, scoring World RX podiums in Norway and Canada in 2019, and Euro RX1 race wins and podiums in 2021 (in Latvia and Belgium) on his way to P3 in the overall standings.

#YellowSquad is expanding its operations for 2022 into the FIA European Rallycross Championship alongside it’ programmes with junior drivers, following in the footsteps of Hansen Motorsport, which won 20 Euro RX titles between 1989 and 2016 with Kenneth Hansen, Susann Hansen, Timur Timerzyanov and Kevin Hansen.

With #YellowSquad run within the wider Hansen Motorsport umbrella, for Baumanis 2022 is as good as homecoming. The 2022 Euro RX1 season will take place over to six events in Hungary (Nyirad, May 21-22), Sweden (Holjes, July 2-3), Norway (Hell, August 13-14), Latvia (Riga, September 3-4), Portugal (Montalegre, September 17-18), Belgium (Spa, October 8-9).

#YellowSquad is operated by World Rallycross Championship event-winner Kevin Hansen as Team Principal, and former World RX racer Eric Faren, with Faren set to lead the squad for Euro RX events this season.

Janis Baumanis
#YellowSquad Euro RX1 Driver
“I’m very, very happy to drive with #YellowSquad this year. I started my Supercar career with the Hansen team back in 2015 and I’m very happy that I am back in the most famous team in the rallycross world. We’re doing the full Euro RX championship. Last year it was a very nice championship with very good drivers, and I believe it will be even more interesting with even more good names and cars this year. I’m looking forward to having a lot of fun and fighting for the top places in the championship.”

Kevin Hansen
Team Principal
“It’s fantastic to expand #YellowSquad operations into the next step of our journey. This has always been the goal, the vision for the brand has always been to have multiple positions on the ladder in rallycross, and now we are there with #YellowSquad in Euro RX. Within the Hansen organisation we now have every step covered from Crosscar all the way to the top in rallycross. It’s super cool to have Janis back in the team after he drove for Hansen Talent Development a few years ago. He’s come here to fight for European gold, he’s been very much in the battle in recent years and now with this car and team we have a really good chance to make some really good results.”

Eric Färén
#Team manager
“It’s really exciting for the whole #YellowSquad team to grow like this, and take the step up to Euro RX1, especially given the history that #YellowSquad’s parent team Hansen Motorsport has in the European Championship. Signing a deal with an event-winner and proven front-runner like Janis is a great achievement for us. I have known Janis for many years and I’m sure he will be incredibly strong in the 208 WRX. This season. We have a great package and I can’t wait to get the season started.”
22-04-26 SET Promotion signs Anton Marklund for 2022 Euro RX1 title-challenge
Two-time FIA European Rallycross Champion and World Rallycross Championship podium-finisher Anton Marklund will race a Hyundai i20 RX1 for SET Promotion in the 2022 Euro RX series.

Swedish driver Marklund has competed in European and World Rallycross Championship events since 2011, and has claimed two titles, in the TouringCar category in 2012 and the headline Euro RX1 division in 2017.

SET Promotion first entered Euro RX events in 2003, and has scored nine titles, over 50 wins and more than 100 podiums as part of its rich history in the series.

In various guises, SET and Marklund have competed directly against each other in both Euro RX and World RX campaigns in recent seasons, and have now joined forces for 2022, with the goal of challenging for the Euro RX crown.

The Euro RX1 series will run over six rounds in 2022, five events accompanying rounds of the World Rallycross Championship and the first round run as a standalone event at the historic Nyirad Circuit in Hungary, next month.

Marklund tested the SET Hyundai i20 RX1 (formerly Supercar) in Finland recently, while more running is planned ahead of the Euro RX season getting underway.

Anton Marklund (SWE) #92:
“Since even before I started racing in rallycross myself, I have seen SET Promotion always competing at the top of the category they are in. From the outside, SET has always looked very professional. We started to discuss what we could do this year at the end of last season, and finally have decided to work together this year. There will be a lot of cars and drivers at a very high level in the European Championship so it will be far from easy, but the target for this season is to challenge for the title. I’ve driven the car in a small test already and I have to say I was quite surprised with how good it was on the gravel. In general, the car and team share the same philosophy that I have had myself for the last couple of years, so it feels very good and hopefully we can continue that preparation all the way to the first race. I’m really looking forward to Holjes as my home event, and the round in Norway as it is pure fun to drive there. I’m also looking forward to going back to Hungary, I raced there in 2013 and it’s an amazing track. Kicking off the season at an old-school circuit will be great.”

Aleksi Koskinen, SET Promotion Euro RX1 Team Manager:
“It’s a very exciting year that we have ahead of us. This is a new role for me as Team Manager, and a new position for Anton as he returns to a full European Championship season with our Hyundai. Anton and I worked together in 2014 and 2015 in the World Rallycross Championship with Marklund Motorsport, and it’s been great to see his development as a driver through the years. We’ve put a really strong team together for this year, full of experienced people and we have one goal. Without doubt that is to fight for another championship title for both Anton and SET Promotion. The level will be high in Euro RX this year and I’m looking forward to some great battles.”

Jussi Pinomäki, SET Promotion Team Principal:
“SET Promotion feels very at home in the European Rallycross Championship. As a team we have enjoyed many years of very good competition in the championship, and much success. We don’t ever take that for granted however and a lot of hard work has gone into preparing for this season with Anton. Aleksi will oversee the Euro RX campaign as Team Manager, he has been a big part of SET for a number of years and has a lot of experience. The level will be high in Euro RX, but when you combine the experience of the team together with Anton’s clear ability and experience as a driver at the highest level in rallycross, I think we can expect to enjoy a lot of close racing.”

FIA Euro RX1 2022 Calendar
R1 – Nyirad, Hungary – May 21/22
R2 – Holjes, Sweden – July 2/3
R3 – Hell, Norway – August 13/14
R4 – Riga, Latvia – September 3/4
R5 – Montalegre, Portugal – September 17/18
R6 – Spa, Belgium – October 8/9

Find full Euro RX information can be found on the FIA World Rallycross Championship website: https://www.fiaworldrallycross.com/world-rx/
22-04-26 Michalak först ut! - Full fart in i ny säsong för teamchef Peter Hedström
Om drygt två veckor är det premiärtävling i RallyX på Hedströms Motorsports hemmabana Höljes Motorstadion. Teamet lyfter fram Anders Michalak som först ut att presenteras i årets laguppställning.

Slutet av April brukar innebära bråda tider hos Hedströms Motorsport och 2022 är inget undantag. Finputsen på årets tävlingsbilar är på gång i skrivande stund. Årets tävlingskalender i teamet inleds faktiskt med Asfaltsrally i Hässleholm nu på 1:a Maj.
Förra årets Bronsmedaljör i Asfalt-SM:s 4WD-klass, Stenungsundsentreprenören Mattias Olsson gör ny satsning mot det SM-guld som hägrar i klassen.
- Han är hungrig efter förra årets rävspel i klassen, vi kan räkna med en supertaggad Mattias i Hässleholm, intygar Peter Hedström.

På rallycross-sidan har det varit full rusch när snön försvann bland intresserade förare till teamet. Först ut att presenteras är som nämnt den alltid hypersnabbe Upplänningen Anders Michalak från Almunge, en bit utanför Uppsala. Det är ett späckat schema inledningsvis. Michalak kommer inleda med att köra de första två dubbelhelgerna Höljes och Kouvola i Rally X samt de första två EM-deltävlingarna.
- Det blir tre helger i rad nu först, 400 mil på fjorton dagar, det kommer bli tuffa veckor för teamet, berättar Peter Hedström.
Efter EM-deltävling nummer två i Höljes kommer sedan Michalak att välja väg.
- Vi kom överens efter lite dialog att inleda båda serierna och sen fullfölja den som det gått bäst i, avslöjar Hedström.

Peter Hedström är ännu lite förtegen om övriga laguppställningen, men en och annan överraskning är att vänta.
- Det är klart med minst fyra förare som kommer göra inhopp i de olika serierna, men mer kommer jag avslöja senare i veckan, säger Peter Hedström.
Om årets RallyX och EM-serien, säger han så här.
- RallyX kommer bli seriens bästa någonsin, både förarmässigt och med de banor som ingår. EM kommer bli brutalt bra i år, speciellt Höljes om det blir som det sägs, med fritt antal bilar i klassen, spår Hedström.

Teamet backar även upp unga talanger på väg in i sporten. Hampus Hagström och Elias Nilsson är förarna som kör under Hedströms Motorsports flagg.
- Det är viktigt att se till att unga lovande förare får blomma ut, Hampus kommer i år göra några inhopp i RallyX Crosscar Junior och kör hela 85 cc Cup, medan Elias satsar på en första säsong i SM med en Casmat Extreme, avslutar Peter.
22-04-14 Dreyer & Reinbold Racing & JC Raceteknik To Campaign Four FC1-X Cars for the 2022-23 Nitro Rallycross Series
Dreyer & Reinbold Racing and JC Raceteknik today announced a continued partnership that will feature four FC1-X Group E cars to be run in the global Nitro Rallycross Series.

JC Raceteknik (JC) and Dreyer & Reinbold (DRR) previously partnered in 2021, competing in the Supercar Class of Nitro Rallycross. JC Raceteknik has seen success across the globe, winning the 2021 Drivers Championship of the FIA World Rallycross Championship and the 2019 FIA European Rallycross Drivers Championship. JC Raceteknik, based in Sweden, will allow DRR & JC Raceteknik to tackle the global championship that Nitro Rallycross offers with six rounds in North America and four overseas.

“We are thrilled to be partnering with Joel Christoffersson and his entire team for our FC1-X program moving forward. Joel and his team are a perfect fit for our organization and goals within Nitro Rallycross, as we share the same vision, goals and objectives for our team and our growth within this new era of global Nitro Rallycross competition,” said Dennis Reinbold, team owner of the Dreyer & Reinbold Racing. “We partnered with Joel and his organization in 2021, and have continued through the offseason and have hit the ground running. We’re looking forward to a successful season both on- and off-track!”

“I’m very excited about the partnership with DRR, Group E, and the electric era that is coming to Nitro Rallycross. I feel we will have a very strong team together with DRR. We are aiming high and trying to reach the highest amount of success possible,” said Joel Christoffersson, JC Raceteknik team owner. “I believe this will make Nitro Rallycross even more exciting with cars that are the same for every driver. It is up to the team and the driver to achieve the best results.”

In 2021, DRR and JC previously partnered to field two Supercars in the Nitro Rallycross Series. Additionally, the DRR organization fielded a combined five drivers, including Sage Karam, Lane Vacala, and Conner Martell in the 2021 Nitro Rallycross Series NRX NEXT division. They combined for twelve podiums, with Sage Karam scoring five wins and finishing second in the Championship standings.

The 2022-23 Nitro Rallycross (Nitro RX) series kicks off at Lydden Hill Race Circuit in England on June 18-19, as part of its ten-round global calendar.

About Dreyer & Reinbold Racing
Dreyer & Reinbold Racing was founded in 1999 by Indianapolis car dealer Dennis Reinbold. The legacy of the Dreyer and Reinbold family dates back to the 1920s with Reinbold’s grandfather, the legendary Floyd “Pop” Dreyer, a former factory motorcycle racer. Dreyer served as a crewman and mechanic on the famed Duesenberg driven by Benny Shoaff and Babe Stapp in the 1927 Indy 500. Dreyer went on to build Indy 500 cars in the 1930s which many started on the front row. In addition, Dreyer constructed championship-winning sprint cars and midgets as well as quarter midgets called Dreyerettes. Dreyer & Reinbold Racing captured its first win in 2000 with driver Robbie Buhl at Walt Disney World Speedway in Orlando, Fla., and has fielded a variety of drivers including Buhl, Buddy Lazier, Sarah Fisher, Buddy Rice,

Al Unser Jr., Sage Karam, and J.R. Hildebrand. Dreyer & Reinbold Racing has successfully qualified all 42 drivers for the Indy 500 in its history. DRR, who competed in Rallycross for the first time in 2015, captured the 2016 Lites rallycross championship. In 2021, the team campaigned Tanner Foust and Cabot Bigham in the Supercar division of Nitro Rallycross. Additionally, the team ran a selection of lites cars that included drivers such as Sage Karam, Conner Martell, and Lane Vacala.

About the JC Raceteknik
JC Raceteknik is a professional rallycross team based in Sweden. They have competed across the world such as Nitro Rallycross, World Rallycross, European Rallycross, and RallyX Nordic. They have won titles across different seasons including the FIA European Rallycross Drivers Championship in 2019 with Robin Larsson and FIA World Rallycross Drivers Championship in 2021 with Johan Kristoffersson.
22-03-24 Hansen aligns with The Berry to deliver increased digital innovation in World RX
Reigning FIA World Rallycross Championship-winning team Hansen Motorsport is excited to announce an exhilarating new partnership with UK firm The Berry as both parties collaborate on an innovative future.

The Hansen team claimed its third World RX team’s title in 2021, to add to over 20 international drivers’ titles from it’s over 30-year history. For 2022 Hansen Motorsport has made its biggest ever investment in its rallycross programmes, committing to a multi-year programme in the discipline’s new all-electric era. Former World RX Drivers’ Champion Timmy Hansen and World RX race-winner Kevin Hansen will drive for the team.

Not only has the Hansen outfit been at the forefront of rallycross on track for over three decades, but off track too. Last year, the team joined the United Nations Sports For Climate Action Framework and then became the first in rallycross to achieve an FIA Three-Star Environmental Accreditation.

Now a new partnership with The Berry has been formed to deliver innovative and exciting content, emphasising the transition into a new era for motor racing and the automotive industry, while also highlighting the ever-increasing need for planet earth to focus on sustainability.

Based in London, UK, The Berry is a collaborative team of story-shaping creators, that produces memorable, action-packed videos, across digital platforms, social media, live productions and more. The Berry develops and builds award-winning creatives that combine live action, 3D and visual effects, to bring stand-out ideas and concepts to life.

The Berry was responsible for the 2022 Hansen Motorsport World RX launch video last month, and will continue to work with the Swedish team through the forthcoming season to give an innovative insight into the team and its rallycross endeavours.

Ryan Burnham
Managing Director and Co-founder, The Berry
“Pushing the potential of creative content and building a brand new, fresh audience to reflect and engage with the huge, exciting electric racing changes within rallycross is a huge motivator for us at The Berry. Delivering high-spec, action packed content for on and off season will run parallel with the success (past and present) of the Hansen Motorsport team. We’re super excited to see what the Hansen’s can achieve in the coming years through electric racing and hopefully our Berry logo will help them to go even faster!”

Luke Robson
Creative Director and Co-founder, The Berry
“Pushing the potential of creative content and building a brand new, fresh audience to reflect and engage with the huge, exciting electric racing changes within rallycross is a huge motivator for us at The Berry. Delivering high-spec, action packed content for on and off season will run parallel with the success (past and present) of the Hansen Motorsport team. We’re super excited to see what the Hansen’s can achieve in the coming years through electric racing and hopefully our Berry logo will help them to go even faster!”

Kevin Hansen
Hansen Motorsport
“We had a really inspiring conversation with The Berry when we first met, with a shared ambition to properly announce our electric commitment in a cool way. Our actual race cars are not ready yet, so The Berry came up with the idea of making a virtual world and racing a version of the car in that space. It blew our minds when we first saw the video and I think it was the same for all of the Hansen fans out there as well. This partnership came very naturally, and going forward we have some exciting content lined up. You will know when The Berry has worked their magic on our channels!

“To be working in such a modern way of graphics and animation is really cool. It’s never been seen before in rallycross, and what The Berry are able to create is very nice and authentic, even if it is animation. I think the most exciting thing is that there isn’t a limit on what we are able to do together. We have a lot of plans for the season, but The Berry’s ability to create new content off-site is really positive for us too, as we won’t have any logistical environmental impacts. We will help and advice The Berry on how to improve their environmental impact as much as possible with our experience too, something we are actively working on with all of our partners.”
22-03-21 Updated calendar issued for 2022 World RX campaign
Munich, 21 March 2022 – Rallycross Promoter GmbH has issued a revised calendar for the 2022 FIA World Rallycross
Championship, as ratified by last weekend’s FIA World Motor Sport Council reunion.

Following the eagerly-anticipated FIA European Rallycross Championship curtain-raiser at Nyirád in Hungary in May, the new era, all-electric World Championship will be officially launched at iconic Swedish circuit Höljes over the course of the legendary ‘Magic Weekend’ at the beginning of July, alongside racing action from Euro RX1, Euro RX3 and the FIA RX2e Championship.

The event will offer fans attending trackside and watching at home a privileged first glimpse of the thrilling cars that will do battle for World Championship glory in 2022 – each of them underpinned by Kreisel Electric’s cutting-edge RX1e powertrain – in their eye-catching colour schemes.

Germany’s famous Nürburgring will then play host to World RX, RX2e and Euro RX3 at the end of July, before Hell in Norway marks a welcome return in mid-August, with the addition of Euro RX1 making for a full house of flat-out, dual-surface entertainment at the Lånkebanen track.

A trio of action-packed double-headers follow at Riga’s Bikernieku trase in Latvia, Portugal’s Circuito Internacional de Montalegre and Belgium’s Circuit de Spa-Francorchamps. The campaign will conclude at an as-yet undisclosed venue.

Provisional 2022 FIA World Rallycross Championship Calendar
July 2-3 Höljes, Sweden (Season Launch)
July 30-31 Nürburgring, Germany
August 13-14 Hell, Norway *
September 3-4 Riga, Latvia
September 17-18 Montalegre, Portugal *
October 8-9 Spa-Francorchamps, Belgium
TBC TBC

Provisional 2022 FIA RX2e Championship Calendar
July 2-3 Höljes, Sweden
July 30-31 Nürburgring, Germany
August 13-14 Hell, Norway *
September 3-4 Riga, Latvia
October 8-9 Spa-Francorchamps, Belgium

Provisional 2022 FIA European Championship (Euro RX1) Calendar
May 21-22 Nyirád, Hungary *
July 2-3 Höljes, Sweden
August 13-14 Hell, Norway *
September 3-4 Riga, Latvia
September 17-18 Montalegre, Portugal *
October 8-9 Spa-Francorchamps, Belgium

Provisional 2022 FIA European Championship (Euro RX3) Calendar
May 21-22 Nyirád, Hungary *
July 2-3 Höljes, Sweden
July 30-31 Nürburgring, Germany
August 13-14 Hell, Norway *
September 17-18 Montalegre, Portugal *
22-02-09 Hansen Motorsport commits to multi-year future in World RX’s electric era
‘This is the biggest thing we have ever done,’ says Team Principal, Kenneth Hansen
High level of competition and ‘fresh energy’ spark Swedish outfit’s motivation
Kevin Hansen tips electrification to make World RX ‘greater than people can imagine’

Defending Teams’ World Champion Hansen Motorsport has announced a ‘multiple-year’ commitment to the FIA World Rallycross Championship, with the Swedish squad hailing a ‘huge investment’ as the pioneering series embarks upon its exciting electric era in 2022.

One of the most decorated teams in rallycross history, Hansen Motorsport has been at the forefront of the dual-surface discipline’s top-flight since founder and Team Principal Kenneth Hansen claimed the first of his record 14 European Rallycross Championship titles in 1989, prior to graduating to the headlining category four years later.

Three Teams’ World Championship trophies are testament to the calibre of the eponymously-named outfit – the most recent of those coming last season, when Timmy Hansen waged a hard-fought duel with countryman Johan Kristoffersson that culminated with the pair tied on points at the summit of the Drivers’ standings, the 2019 champion ultimately missing out on a second career crown on countback.

The 29-year-old returns for the forthcoming campaign, partnered once again by younger brother and fellow World RX event-winner Kevin Hansen. The Swedish siblings will be behind the wheel of new-look electric cars, based upon the previously used Peugeot 208 platform but re-engineered to adopt a homologated powertrain from Austrian firm Kreisel Electric, generating 500kW – equivalent to 680bhp – and 880Nm of instant torque.

Underscoring its sustainability credentials, last year, Hansen Motorsport joined the United Nations Sports For Climate Action Framework, subsequently becoming the first team in rallycross to achieve FIA Three-Star Environmental Accreditation. With its commitment to World RX’s bright electric future, 2022 marks the next step in its drive to increase environmental awareness.

The cars – presented in their launch livery today – are currently being designed and developed in-house at Hansen Motorsport’s Götene workshop. The race livery – along with other exciting news – will be revealed ahead of the start of the season.

Kenneth Hansen, Team Principal, Hansen Motorsport, said:
“This is a huge investment that we are making in the FIA World Rallycross Championship, with a plan for multiple years – it’s the biggest thing we have ever done. It’s very new and very exciting for all of us, and it feels a little like when we entered four wheel-drive rallycross for the first time in 1993. We didn’t know many things then, and with the switch to electric technology there are many things we are learning about from scratch now, too.

“It’s very refreshing to be focussing on something so new, with some people we have worked with for many years and some new faces inspiring us as well. There really is a lot of fresh energy here to push forward. The group of drivers at the top in World Rallycross are among the best in the world, and that mine and Susann’s sons, Timmy and Kevin, are part of that group and choose to drive with our team is very special.”

Kevin Hansen, Driver, Hansen Motorsport, said:
“It’s a super-exciting time for our company and team to embrace this new electric era. This is the biggest commitment we have made to the sport since the company began over 30 years ago, so it’s an incredible moment to have this big project in-house and really be looking to the future.

“Since 2018, we have spoken about electric rallycross in the World Championship and finally it’s going to happen. The electric powertrain kits will be arriving at Hansen Motorsport soon and for me to be part of this World Championship-winning team – with a great philosophy for what the car and everything around us should be – I couldn’t be prouder. It’s an amazing package for rallycross on the technical side from the FIA and the Promoter – I think it’s going to be even greater than people can imagine.”

Timmy Hansen, Driver, Hansen Motorsport, said:
“So much of my passion is about trying to become World Rallycross Champion – I love the sport and I wish the best for it. World RX is where I’ve built my career and it’s given me some amazing opportunities. The level of competition in World RX is the very best, but that’s what drives us to push ourselves further. I believe we will have a very strong package going into the new season, which I’m very excited about.

“It’s second nature to our family to look for solutions to be as competitive as possible, especially in rallycross; it’s just what we do, and we are all extremely motivated for 2022. This is a big step in a new direction that I’m super-happy to be part of, racing extremely fast cars on great circuits against the best drivers and teams in the world. There really isn’t anything better.”

Arne Dirks, Executive Director, Rallycross Promoter GmbH, said:
“It’s fantastic to be able to confirm Hansen Motorsport’s return to the grid in 2022. For a team of this stature and success in the sport to commit to a multi-year future in our championship demonstrates tremendous belief in the direction in which we are driving World RX with the upcoming electric switch.

“Like we are as Promoter, Hansen Motorsport is firmly focussed on being more sustainable in every area, and we warmly applaud the FIA Three-Star Environmental Accreditation that the team achieved last year, which was richly deserved. On-track, Timmy and Kevin are always fierce competitors, and I have no doubt that both will be front-runners and title contenders once again right from the outset.”
22-01-13 På jakt efter femte VM-titeln
Johan Kristoffersson vann den sista VM-titeln med den gamla generationens rallycrossbilar. Nu siktar han på att ta hem första mästerskapet med elbilar.
- Det känns inspirerande att vara med och utveckla det nya konceptet, säger den fyrfaldige världsmästaren.

Kristoffersson Motorsport kommer att äntra det nya världsmästerskapet under namnet Volkswagen Dealerteam BAUHAUS.
- Det här blir det största projektet i KMS’ historia, med tre nya bilar byggda efter ett nytt koncept. Ett litet familjeföretag som ska utmana om VM-titeln, konstaterar teamchefen Tommy Kristoffersson.

Han räknar med att ställa tre bilar på startlinjen vid VM-premiären i Höljes första helgen i juli. En av förarna är alltså redan klar och det är förstås inte vem som helst utan VM-historiens mest framgångsrike.
- Senast vi gjorde ett liknande projekt som det här var 2014, då vi också byggde nya bilar utifrån eget huvud. Den stora skillnaden är att jag då var helt oerfaren inom rallycross. Det är förstås ett helt annat läge med fyra VM-guld i bagaget, säger Johan Kristoffersson.

Stallchefen lyfter också fram teamets erfarenhet:
- Det är fantastiskt att vi får köra ett VM i egen regi igen - vi vann ju 2020 - och ta med oss alla lärdomar som vi har samlat på oss genom alla år, säger Tommy.

Han konstaterar också ödmjukt:
- När man är på den här nivån inser man att ju mer man lär sig, desto mer förstår man hur lite man vet. Men det är ett stort privilegium att få jobba i den omgivning vi nu befinner oss, med oerhört kompetent personal.

Kunskapen kommer både från Tyskland och från den egna verkstaden i värmländska Arvika.
- Det här projektet liknar när vi byggde egna STCC-bilar inför 2003, men den här gången har vi ännu större eget ansvar och gör allt utvecklingsjobb själva, med stöd från erfarna tyska konsulter.

Kristoffersson Motorsports trogna partner Bauhaus stöttar projektet:
- Vi har ett långt och framgångsrik samarbete med Johan. Övergången till elbilar ligger rätt i tiden och vi ser med spänning fram emot jakten på nya titlar, säger Bauhaus-chefen Johan Saxne.

Volkswagen Sveriges chef Sten Forsberg är glad över KMS-satsningen och kommenterar:
- Johan Kristoffersson är en av de största motorsportsprofilerna vi har haft i Sverige. Med fyra VM-guld i rallycross är han att betrakta som helt outstanding. Vi önskar honom all lycka nu när han tar steget över till att köra eldrivet och tycker att det är extra roligt att det sitter ett Volkswagen-emblem i fronten på hans bil.

Efter två VM-titlar med PSRX Volkswagen Sweden 2017-18, en titel med egna teamet 2020 - samtliga dessa segrar med den Volkswagen Motorsport-byggda Polon - samt 2021 triumfen med Audi i EKS/JC så är det nu dags för ännu en ny utmaning.
- Det är förstås lite extra nerv när det är så mycket nytt. De senaste åren har alla kört enligt beprövade koncept och därför har det varit små steg i utvecklingen. Nu finns större utvecklingspotential med de nya bilarna. Det är tjusningen med motorsport, att man är med och driver utvecklingen. El är framtiden inom bilbranschen. Nu ska det bli spännande att göra hemläxan för att även ta motorsporten in i framtiden, säger Johan och avslutar:
- Jag förväntar mig en otroligt jämn och tuff VM-serie.

På jakt efter femte VM-titeln
Johan Kristoffersson vann den sista VM-titeln med den gamla generationens rallycrossbilar. Nu siktar han på att ta hem första mästerskapet med elbilar.
- Det känns inspirerande att vara med och utveckla det nya konceptet, säger den fyrfaldige världsmästaren.

Kristoffersson Motorsport kommer att äntra det nya världsmästerskapet under namnet Volkswagen Dealerteam BAUHAUS.
- Det här blir det största projektet i KMS’ historia, med tre nya bilar byggda efter ett nytt koncept. Ett litet familjeföretag som ska utmana om VM-titeln, konstaterar teamchefen Tommy Kristoffersson.

Han räknar med att ställa tre bilar på startlinjen vid VM-premiären i Höljes första helgen i juli. En av förarna är alltså redan klar och det är förstås inte vem som helst utan VM-historiens mest framgångsrike.
- Senast vi gjorde ett liknande projekt som det här var 2014, då vi också byggde nya bilar utifrån eget huvud. Den stora skillnaden är att jag då var helt oerfaren inom rallycross. Det är förstås ett helt annat läge med fyra VM-guld i bagaget, säger Johan Kristoffersson.

Stallchefen lyfter också fram teamets erfarenhet:
- Det är fantastiskt att vi får köra ett VM i egen regi igen - vi vann ju 2020 - och ta med oss alla lärdomar som vi har samlat på oss genom alla år, säger Tommy.

Han konstaterar också ödmjukt:
- När man är på den här nivån inser man att ju mer man lär sig, desto mer förstår man hur lite man vet. Men det är ett stort privilegium att få jobba i den omgivning vi nu befinner oss, med oerhört kompetent personal.

Kunskapen kommer både från Tyskland och från den egna verkstaden i värmländska Arvika.
- Det här projektet liknar när vi byggde egna STCC-bilar inför 2003, men den här gången har vi ännu större eget ansvar och gör allt utvecklingsjobb själva, med stöd från erfarna tyska konsulter.

Kristoffersson Motorsports trogna partner Bauhaus stöttar projektet:
- Vi har ett långt och framgångsrik samarbete med Johan. Övergången till elbilar ligger rätt i tiden och vi ser med spänning fram emot jakten på nya titlar, säger Bauhaus-chefen Johan Saxne.

Volkswagen Sveriges chef Sten Forsberg är glad över KMS-satsningen och kommenterar:
- Johan Kristoffersson är en av de största motorsportsprofilerna vi har haft i Sverige. Med fyra VM-guld i rallycross är han att betrakta som helt outstanding. Vi önskar honom all lycka nu när han tar steget över till att köra eldrivet och tycker att det är extra roligt att det sitter ett Volkswagen-emblem i fronten på hans bil.

Efter två VM-titlar med PSRX Volkswagen Sweden 2017-18, en titel med egna teamet 2020 - samtliga dessa segrar med den Volkswagen Motorsport-byggda Polon - samt 2021 triumfen med Audi i EKS/JC så är det nu dags för ännu en ny utmaning.
- Det är förstås lite extra nerv när det är så mycket nytt. De senaste åren har alla kört enligt beprövade koncept och därför har det varit små steg i utvecklingen. Nu finns större utvecklingspotential med de nya bilarna. Det är tjusningen med motorsport, att man är med och driver utvecklingen. El är framtiden inom bilbranschen. Nu ska det bli spännande att göra hemläxan för att även ta motorsporten in i framtiden, säger Johan och avslutar:
- Jag förväntar mig en otroligt jämn och tuff VM-serie.
Tryck här för mer info!






<< Till startsidan